Projekt Comenius  "Magic Window"

Witamy w serwisie internetowym projektu

"Magic Window"

Głównym celem projektu  jest:

-  nawiązanie i rozwijanie współpracy partnerskiej  pomiędzy szkołami państw UE

-  zastosowanie  nowoczesnych technologii i metod aktywizujących w nauczaniu,

-  podniesienie jakości edukacji,

- podniesienie motywacji do uczenia się, w celu eliminacji zaniżania wyników

szkolnych.

- promowanie: tolerancji, wielokulturowych wartości każdego z państw,

- promowanie nauki języków obcych,

Strona główna Aktualności Kraje partnerskie Projekty Kontakt

Europa

ZSP w  Sompolnie

www.zspsompolno.internetdsl.pl

ZSP w Sompolnie

ul. Gimnazjalna 2

62-610 Sompolno

tel. (63) 271 40 23

Wizyta w Scoala de Arte si Meserii w Draxeni - Rumunia    12-15 kwiecien 2011 r.

W dniach 12-15.04.2011r delegacja ZSP w Sompolnie    wzięła udział w ostatnim już spotkaniu partnerów grupy Comenius "Magic Window". Spotkanie zostało zorganizowane przez partnera z Rumunii. 12 kwietnia 2011 delegacja została oficjalnie powitana Scoala de Arte si Meserii w Draxeni.  przez dyrektora , nauczycieli i dzieci.

Podczas pobytu zwiedzano szkołę , pracowano na tablicach interaktywnych, wysłuchano wykładu  pana Martina Bluela na temat elektrowni jądrowych. W trakcie pobytu młodzież i opiekunowie uczestniczyli w wycieczce w Karpaty.

Wizyta partnerów w Rumunii

Fotogaleria

Reportaż

Ostatnie już spotkanie grup w ramach projektu Comenius Magic Window odbyło się w Rumunii  w dniach 12-15.04.2011r. Z Sompolna wyruszyliśmy ok. godz. 18.00  w poniedziałek 11.04.2011 i po 25 godzinach  podróży w miłej atmosferze dotarliśmy do Iasi. Najwytrwalsi przetrwali podróż bez snu. Na miejscu zostaliśmy przywitani przez dyrektora szkoły rumuńskiej, biorącej udział w projekcie, pana Iona Lazana. Po ciepłym posiłku  w hotelu mogliśmy wreszcie udać się do swoich pokoi, aby wypocząć i się wyspać.  Następnego dnia po śniadaniu wybraliśmy się na wycieczkę owianą taką tajemnicą, że nikt nie wiedział, gdzie jedziemy. Przez  6 godzin jaździliśmy autokarem zwiedzając region Vasuli, gdzie znajduje się partnerska szkoła, a w przerwie  udaliśmy się na obiad do restauracji. Można było zauważyć, że największym rarytasem w Rumunii są zielone kiszone pomidory. Chwile grozy przeżyliśmy  w dalszej drodze wjeżdżając na górę w Karpatach, stromymi wjazdami, gdzie zatrzymaliśmy się nad jeziorem zasypanym śniegiem. Doszło do międzynarodowej bitwy na śnieżki. Był to czas, kiedy integrowaliśmy się z innymi grupami, biorącymi udział w projekcie. Gdy wróciliśmy do hotelu udaliśmy się na obiad. Wieczorem kontynuowaliśmy integrację z grupami z Niemiec, Portugalii i Malty. Następnego dnia pojechaliśmy do szkoły biorącej udział w projekcie, która znajduje się w Draxenii. Droga prowadząca do szkoły była dość nietypowa, ponieważ jej głównym materiałem budulcowym były ziemia i błoto. W szkole zostaliśmy oficjalnie przywitani przez dyrektora, nauczycieli i dzieci. Po zwiedzeniu szkoły udaliśmy się do klasy z tablicą interaktywną, gdzie każda ze szkół przedstawiła prezentację. Następnie wysłuchaliśmy wykładu pana Martina Bluela na temat elektrowni jądrowych. Po wykładzie zostaliśmy zaproszeni na lunch, który również składał się słodkich przekąsek oraz ciepłych i zimnych napoi. Po posiłku pożegnaliśmy się na chwilę z partnerami, by udać się do hotelu i spakować się do drogi powrotnej. Wieczorem odbyła się ostatnia już dla nas kolacja i nastąpiło pożegnanie z grupami partnerskimi. Po otrzymaniu upominków i udziale w sesji zdjęciowej, wsiedliśmy do naszego busa. To właśnie w drodze powrotnej mieliśmy jedyną okazję, by udać  na zakupy, które w efekcie trochę się przeciągnęły. Z pełnymi torbami wróciliśmy do busa i szczęśliwi udaliśmy się w drogę powrotną do Polski. Po kolejnych 25 godzinach jazdy byliśmy już w Sompolnie, gdzie czekały na nas nasze utęsknione rodziny.

Wizyta w Rumunii była niesamowitym przeżyciem   i pozostanie w naszej pamięci jeszcze przez długi długi czas.